Uncategorized

Amenzi după vânzarea mașinii? Soluția – Radiere

Exista multe situatii in care, desi vanzatorul a instrainat un autoturism catre o alta persoana, cumparatorul nu realizeaza formalitatile legale necesare inmatricularii bunului pe numele sau. Mai mult decat atat, tot din neglijenta cumparatorului, fostul proprietar se poate afla in situatia de a-i fi comunicate amenzi ca urmare a nerespectarii prevederilor legale in vigoare sau a neplatii unor taxe, ca de exemplu taxa de drum sau taxa pentru parcare.

Acestă situație este des întălnită în România, drept urmare este de bun augur abodarea sa pentru ca persoanele in cauza sa cunoasca pașii care trebuie îndepliniți pentru intrarea in legalitate.

În primul rând, la momentul înstrăinării autovehicului în cuprinsul Certificatului de înmatriculare trebuie completat cu numele cumparatorului, data înstrăinării autovehiculului și semnătura acestuia.

În al doilea rând, în baza contractului de vânzare-cumpărare întocmit de către părți, trebuie efectuat Procesul verbal pentru scoaterea din evidență a mijloacelor de transport, în cadrul  Biroului impozite si taxe. În baza art. 11 alin. (41) OUG nr. 192/2002, organul fiscal trebuie să înștințeze înstrăinarea autovehiculului autorității competente de înmatriculare, respectiv Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculări a cărui rază teritorială faceți parte.

            În cazul în care vânzarea a avut loc înainte ca Protocolul impus la art. 11 alin (41) din OUG nr. 192/2002 să fie semnat trebuie depus un petit către Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculări a Vehiculelor, pentru a efectua mențiunea de vânzare în baza de date informatizată.

Potrivit prevederilor art. 11 alin (4) din Ordonanța de Urgență nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, cu modificările și completările ulterioare, „în cazul transmiterii dreptului de proprietate asupra unui vehicul, datele noului proprietar se înscriu în Registrul naţional de evidenţă a permiselor de conducere şi a vehiculelor înmatriculate constituit de Direcţia Regim Permise de Conducere și înmatriculare a Vehiculelor simultan cu menţionarea încetării calităţii de titular al înmatriculării a fostului proprietar. Pentru realizarea acestei operaţiuni, noul proprietar este obligat să solicite autorităţii competente de înmatriculare transcrierea transmiterii dreptului de proprietate, în termen de 90 de zile de la data dobândirii dreptului de proprietate asupra vehiculului.

            Drept urmare, în cazul nefericit în care noul proprietar nu își înscrie dreptul de proprietate prin înmatricularea autovehiculului, în calitatate de reclamant, la Judecătoria a cărei circumscripție aveți domiciliul/sediul, trebuie depusă o cerere de chemare în judecată, prin care rugați instanța de judecată în baza probatoriului anexat, respectiv contract de vânzare-cumpărare, copie certificat de înmatirculare, cartea de identitate a vehiculului, RADIEREA autovehiculului în contradictoriu cu pârâtul.

În cazul în care neînmatricularea autovehiculului a dus și la păgubirea dumneavoatră, puteți cere instanței repunerea în situația anterioară, prin acordarea despăgubirii cuvenite. În baza art. 31 alin. (1) din Ordonanța de Guvern  nr 2/2001  împotriva procesului-verbal de constatare a contravenției și de aplicare a sancțiunii se poate face plângere în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării acestuia, la Judecătoria a cărei rază teritorială faceți parte, în dublu exemplar și cu documentele deținute în favoare.

În baza sentinței date de către instanță se poate radia mașina, iar documentele necesare sunt următoarele:

  1. Cererea solicitantului; Cerere radiere
  2. Sentinţa (copie) rămasă definitivă;
  3. Certificatul de înmatriculare;
  4. Plăcuţele cu numărul de înmatriculare;
  5. Cartea de identitate a solicitantului (original şi copie)
  6. Fişa de înmatriculare cu viza organului fiscal competent al autorităţii administraţiei publice locale sau certificatul de atestare fiscală; Fişă înmatriculare
  7. Certificatul de radiere– 3 exemplare;
  8. Declaraţie pe proprie răspundere a titularului înmatriculării sau a moştenitorilor legali ai acestuia, din care să reiasă că vehiculul nu mai circulă pe drumurile publice;
  9. În cazul persoanelor juridice vor fi depuse documentele care să ateste dobândirea personalităţii juridice, denumirea şi sediul, în copie (de exemplu certificat înregistrare la Registrul Comerţului), precum si împuternicirea reprezentatului legal al acestora;
  10. Procură specială autentificată de notarul public, în cazul în care documentele se depun de o altă persoană decât titularul.
  11. Alte documente ale vehiculului (pe care vânzătorul la mai are în posesie)
  12. Anexa pentru acordul prelucrarii datelor personale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *