Uncategorized

ACTE NECESARE INFIINTARE/MODIFICARE ASOCIATII SI FUNDATII

Ordonanta nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii reglementeaza modalitatile de dobandire a personalitatii juridice si de functionare a celor doua forme de asociere.

Mai jos regasiti, spre informare, actele necesare a fi depuse la Judecatoria în a cărei circumscripție teritorială asociatia sau fundatia are, sau urmează să-și aibă sediul, pentru inscrierea in Registrul Asociatiilor si al Fundatiilor.

DOBÂNDIREA PERSONALITĂŢII JURIDICE PENTRU ASOCIAŢII ŞI FUNDAŢII

1. CERERE TIP – este anexa la Ordinul Ministrului Justiţiei 954/b/c/2000 pentru aprobarea regulamentului privind organizarea Registrului asociaţiilor şi fundaţiilor, Registrului federaţiilor şi Registrului Naţional al persoanelor juridice fără scop patrimonial;
2. FIŞE DE CAZIER FISCAL PENTRU MEMBRII ASOCIAŢIEI ŞI/SAU FUNDAŢIEI
3. Copii cărţi de identitate ale membrilor asociaţi;
4. DOVADA SEDIULUI – contract comodat sau închiriere şi copie certificată „pentru conformitate cu originalul” a titlului de proprietate asupra spaţiului sediu,
5. DOVADA PATRIMONIULUI INIŢIAL – MINIMUM 200 LEI PENTRU ASOCIAŢII (alcătuit din aportul în natura şi/sau în bani al asociaţilor, în cazul aportului în natură constând în bunuri imobile, formă autentică a actului constitutiv şi a statutului este obligatorie) şi 190.000 lei pt. fundaţii – recipisa originală;
6. DOVADA REZERVĂRII DENUMIRII – ORIGINAL
7. TAXA JUDICIARĂ DE TIMBRU – 100 LEI,
8. ACT CONSTITUTIV – ATESTAT DE AVOCAT SAU AUTENTIFICAT DE NOTAR (pentru fundaţii – obligatoriu autentificat) – 3 exemplare originale;
9. STATUT – ATESTAT DE AVOCAT SAU AUTENTIFICAT DE NOTAR (pentru fundaţii – obligatoriu autentificat) – 3 exemplare originale;
10. În cazul membrilor persoane juridice – copii de pe hotărârea organului intern in sensul ca societatea comercială să devină membru asociat/fondator, certificate de înmatriculare ale societăţilor comerciale sau hotărâri de acordare personalitate juridică,

ACTE NECESARE PENTRU MODIFICAREA ACTELOR CONSTITUTIVE

1. CERERE TIP – este anexa la ordinul 954/b/c/2000 pentru aprobarea regulamentul privind organizarea Registrului asociaţiilor şi fundaţiilor, Registrului federaţiilor şi Registrului Naţional al persoanelor juridice fără scop patrimonial,
2. TAXA JUDICIARĂ DE TIMBRU – 100 LEI,
3. HOTĂRÂREA ADUNĂRII GENERALE – atestată de avocat sau autentificată de notar – 3 exemplare originale;
– PENTRU FUNDAŢII – hotărârea consiliului director / fondatorului – obligatoriu autentificată – 3 exemplare originale;
4. HOTĂRÂREA PRIN CARE S-A DOBÂNDIT PERSONALITATE JURIDICĂ – COPIE.
5. PENTRU CAZUL MODIFICĂRII SEDIULUI SUNT NECESARE ŞI DOVADA NOULUI SEDIU
6. PENTRU CAZUL MODIFICĂRII DENUMIRII ESTE NECESARĂ ŞI DOVADA REZERVĂRII NOII DENUMIRI
7. În cazul în care în asociaţie/fundaţie vor intra membri persoane juridice – copia hotărârii organului intern în sensul că societatea comercială să devină membru asociat/fondator, copii certificate de înmatriculare, iar pentru persoanele fizice cererile de aderare;
8. În cazul dobândirii calităţii de membru în asociaţie/fundaţie şi de membru în organul de administrare – certificatul de cazier fiscal al persoanei respective.

Comentarii

  1. Buna ziua,
    Am o intrebare si va rog, daca se poate , un raspuns: ce documente se depun la judecatorie in urma aprobarii in AGOA din 2019 a Statutului AP si ROI , modificate / actualizate conform Legii nr.196/2018 si a aprobarii unui nou CEX si cenzor ?
    Pentru acest gen de serviciu , ce tarife se practica ?
    Multumesc

    1. Buna ziua. Actele care trebuie depuse la judecatorie cuprind cererea tip de modificare a statutului, statutul in forma autentificata, cazier fiscal si copie carte de identitate pentru cenzori si membrii CEX. Daca este necesar, instanta poate solicita si alte documente. Pentru mai multe detalii si pentru onorarii ne puteti contacta telefonic sau prin email deoarece este nevoie de mai multe informatii.

    2. Buna ziua. Trebuie, in primul rand, sa vedeti ce scrie in statut referitor la decesul unuia dintre membrii. In al doilea rand, trebuie sa vedeti tot in statut daca puteti schimba sediul cu doar 2 membrii.

    1. In aplicarea OG 26/2000, judecatoria stabileste actele necesare modificarii statutului sau actului constitutiv al unei asociatii, avand in vedere modificarile solicitate prin cerere.

  2. Buna ziua. Daca 2 dintre membri asociatiei si-au schimbat actele de identitate (unul si numele in urma casatoriei) trebuie actualizat statutul si urmata toata procedura la judecatorie? Mentionez ca a trecut deja cam un an de la aceste modificari si nu ne-am gandit la partea asta decat recent. Exista un termen limita in care trebuia facuta aceasta actualizare? Multumesc frumos.

  3. Buna ziua, actele necesare pentru modificarea presedintelui unei fundatii sunt aceleasi? Acestea trebuie depuse la Judecatorie de actualul presedinte?

    1. Da, actele sunt aceleasi si pentru fundatie, cu mici elemente distincte, puteti verifica OG 26/2000 (de ex. forma autentica pentru statut). Prin hotararea AGA de schimbare a presedintelui se numeste si persoana care se va ocupa de formalitatile necesare la judecatorie, care poate si si actualul presedinte, dar si alta persoana.

  4. Buna ziua!..
    Daca asociatia are denumire straina ,este necesar sa facem o noua rezervare de denumire +traducerea ,apoi trebuie schimbat act constitutiv si statutul+ sautentificat ,sau facem doar act aditionat la modificare actului constitutiv,va multumesc

    1. Inteleg ca doriti sa schimbati denumirea unei asociatii? in acest caz este necesara o noua rezervare, hotarare AGA, act constitutiv si statut.

  5. Buna ziua,
    Va rog sa-mi spuneti daca procedura actualizarii actului constitutiv si statutului unei asociații, ca urmare a schimbării cărții de identiate a unuia dintre membrii fondatori, este aceeasi cu procedura modificării actelor de mai sus.
    Va multumesc
    Cristiana

  6. Buna ziua. Daca Organizatia non profit este din anul 1994, este inregistrata la Reg comertului, mai este necesar sa depun la Judecagtorie toate acele acte?

    1. Potrivit art. 83 alin 1 din OG 26/2000: „Asociaţiile şi fundaţiile constituite, până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe, în condiţiile Legii nr. 21/1924 pentru persoanele juridice (Asociaţii şi Fundaţii) îşi păstrează personalitatea juridică legal dobândită. Acestor asociaţii şi fundaţii li se aplica, de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe, regimul juridic prevăzut de aceasta.”

      Ceea ce inseamna ca orice modificare se realizeaza de judecatorie.

  7. Buna ziua,
    Va rog sa ma ajutati cu o informatie.
    Care este cadrul legal care reglementeaza asociatiile?
    Care sunt actele necesare pentru schimbare de sediu al unei asociatii? Acestea se depun la Judecatoria unde asociatia isi are sediul?
    Multumesc.

  8. Buna ziua ,imi puteti spune ce acte sunt necesare pentru a deschide o asociatie pentru un copil bolnav de tumoare maligna la cap pentru a putea a incasa cei 3.5% din venitul annual conform formulalului 230.Multumesc frumos.

  9. Bună ziua! Mă puteți ajuta, vă rog, cu un răspuns pentru întrebările de mai jos?
    1. În cazul retragerii unui membru din asociație (celelalte poziții, inclusiv președintele, rămân neschimbate) sunt necesare toate documentele din listă?
    2. În cazul în care nu toți membrii rămași în asociație sunt prezenți fizic în același oraș și deci nu pot semna hotararea AGA în fața aceluiași notar/ avocat, ce soluții legale pot fi găsite pentru retragerea unui membru de pe statut?
    Mulțumesc!

    1. 1. Nu, nu sunt necesare toate documentele din lista, doar cele referitoare la modificare.
      2. De ex semnatura electronica, dar cel mai simplu este sa se stabileasca o intalnire pentru semnarea actelor.

  10. Buna ziua! Imi puteti spune daca se poate face o diferentiere pe mai multe categorii a membrilor, in functie de valoarea cotizatiei, adica doar o anumita categorie sa aiba drept de vot in adunarea generala?

    1. OG 26/2000 precizeaza ca toti membrii au drept de vot in adunarea generala, orice prevedere contrara din statut poate fi anulata de catre instanta la solicitarea partii interesate.

  11. Va rog, la infiintarea unui ONG, daca sediul social este intr-un apartament, dar fara desfasurarea activitatii la adresa respectiva, este necesar acordul Asociatiei de Proprietari si al vecinilor?

  12. Buna ziua,
    Am o asociatie infiintata cu doar 3 membri fondatori, din pacate unul dintre acestia a decedat iar celalalt locuieste in alt oras. Sunt acum in situatia de a schimba sediul asociatiei, am nevoie sa gasesc inca un membru in asociatie ca sa fim min 3 ca la infiintare? Sau pot depune actele pentru schimbare sediu doar cu semnaturile celor 2 membri ramasi?
    Multumesc!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *