Uncategorized

ACTE NECESARE INFIINTARE/MODIFICARE ASOCIATII SI FUNDATII

Ordonanta nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii reglementeaza modalitatile de dobandire a personalitatii juridice si de functionare a celor doua forme de asociere.

Mai jos regasiti, spre informare, actele necesare a fi depuse la Judecatoria în a cărei circumscripție teritorială asociatia sau fundatia are, sau urmează să-și aibă sediul, pentru inscrierea in Registrul Asociatiilor si al Fundatiilor.

DOBÂNDIREA PERSONALITĂŢII JURIDICE PENTRU ASOCIAŢII ŞI FUNDAŢII

1. CERERE TIP – este anexa la Ordinul Ministrului Justiţiei 954/b/c/2000 pentru aprobarea regulamentului privind organizarea Registrului asociaţiilor şi fundaţiilor, Registrului federaţiilor şi Registrului Naţional al persoanelor juridice fără scop patrimonial;
2. FIŞE DE CAZIER FISCAL PENTRU MEMBRII ASOCIAŢIEI ŞI/SAU FUNDAŢIEI
3. Copii cărţi de identitate ale membrilor asociaţi;
4. DOVADA SEDIULUI – contract comodat sau închiriere şi copie certificată „pentru conformitate cu originalul” a titlului de proprietate asupra spaţiului sediu,
5. DOVADA PATRIMONIULUI INIŢIAL – MINIMUM 200 LEI PENTRU ASOCIAŢII (alcătuit din aportul în natura şi/sau în bani al asociaţilor, în cazul aportului în natură constând în bunuri imobile, formă autentică a actului constitutiv şi a statutului este obligatorie) şi 190.000 lei pt. fundaţii – recipisa originală;
6. DOVADA REZERVĂRII DENUMIRII – ORIGINAL
7. TAXA JUDICIARĂ DE TIMBRU – 100 LEI,
8. ACT CONSTITUTIV – ATESTAT DE AVOCAT SAU AUTENTIFICAT DE NOTAR (pentru fundaţii – obligatoriu autentificat) – 3 exemplare originale;
9. STATUT – ATESTAT DE AVOCAT SAU AUTENTIFICAT DE NOTAR (pentru fundaţii – obligatoriu autentificat) – 3 exemplare originale;
10. În cazul membrilor persoane juridice – copii de pe hotărârea organului intern in sensul ca societatea comercială să devină membru asociat/fondator, certificate de înmatriculare ale societăţilor comerciale sau hotărâri de acordare personalitate juridică,

ACTE NECESARE PENTRU MODIFICAREA ACTELOR CONSTITUTIVE

1. CERERE TIP – este anexa la ordinul 954/b/c/2000 pentru aprobarea regulamentul privind organizarea Registrului asociaţiilor şi fundaţiilor, Registrului federaţiilor şi Registrului Naţional al persoanelor juridice fără scop patrimonial,
2. TAXA JUDICIARĂ DE TIMBRU – 100 LEI,
3. HOTĂRÂREA ADUNĂRII GENERALE – atestată de avocat sau autentificată de notar – 3 exemplare originale;
– PENTRU FUNDAŢII – hotărârea consiliului director / fondatorului – obligatoriu autentificată – 3 exemplare originale;
4. HOTĂRÂREA PRIN CARE S-A DOBÂNDIT PERSONALITATE JURIDICĂ – COPIE.
5. PENTRU CAZUL MODIFICĂRII SEDIULUI SUNT NECESARE ŞI DOVADA NOULUI SEDIU
6. PENTRU CAZUL MODIFICĂRII DENUMIRII ESTE NECESARĂ ŞI DOVADA REZERVĂRII NOII DENUMIRI
7. În cazul în care în asociaţie/fundaţie vor intra membri persoane juridice – copia hotărârii organului intern în sensul că societatea comercială să devină membru asociat/fondator, copii certificate de înmatriculare, iar pentru persoanele fizice cererile de aderare;
8. În cazul dobândirii calităţii de membru în asociaţie/fundaţie şi de membru în organul de administrare – certificatul de cazier fiscal al persoanei respective.

Comentarii

  1. Buna ziua,
    Am o intrebare si va rog, daca se poate , un raspuns: ce documente se depun la judecatorie in urma aprobarii in AGOA din 2019 a Statutului AP si ROI , modificate / actualizate conform Legii nr.196/2018 si a aprobarii unui nou CEX si cenzor ?
    Pentru acest gen de serviciu , ce tarife se practica ?
    Multumesc

    1. Buna ziua. Actele care trebuie depuse la judecatorie cuprind cererea tip de modificare a statutului, statutul in forma autentificata, cazier fiscal si copie carte de identitate pentru cenzori si membrii CEX. Daca este necesar, instanta poate solicita si alte documente. Pentru mai multe detalii si pentru onorarii ne puteti contacta telefonic sau prin email deoarece este nevoie de mai multe informatii.

    2. Buna ziua. Trebuie, in primul rand, sa vedeti ce scrie in statut referitor la decesul unuia dintre membrii. In al doilea rand, trebuie sa vedeti tot in statut daca puteti schimba sediul cu doar 2 membrii.

    1. In aplicarea OG 26/2000, judecatoria stabileste actele necesare modificarii statutului sau actului constitutiv al unei asociatii, avand in vedere modificarile solicitate prin cerere.

  2. Buna ziua. Daca 2 dintre membri asociatiei si-au schimbat actele de identitate (unul si numele in urma casatoriei) trebuie actualizat statutul si urmata toata procedura la judecatorie? Mentionez ca a trecut deja cam un an de la aceste modificari si nu ne-am gandit la partea asta decat recent. Exista un termen limita in care trebuia facuta aceasta actualizare? Multumesc frumos.

  3. Buna ziua, actele necesare pentru modificarea presedintelui unei fundatii sunt aceleasi? Acestea trebuie depuse la Judecatorie de actualul presedinte?

    1. Da, actele sunt aceleasi si pentru fundatie, cu mici elemente distincte, puteti verifica OG 26/2000 (de ex. forma autentica pentru statut). Prin hotararea AGA de schimbare a presedintelui se numeste si persoana care se va ocupa de formalitatile necesare la judecatorie, care poate si si actualul presedinte, dar si alta persoana.

  4. Buna ziua!..
    Daca asociatia are denumire straina ,este necesar sa facem o noua rezervare de denumire +traducerea ,apoi trebuie schimbat act constitutiv si statutul+ sautentificat ,sau facem doar act aditionat la modificare actului constitutiv,va multumesc

    1. Inteleg ca doriti sa schimbati denumirea unei asociatii? in acest caz este necesara o noua rezervare, hotarare AGA, act constitutiv si statut.

  5. Buna ziua,
    Va rog sa-mi spuneti daca procedura actualizarii actului constitutiv si statutului unei asociații, ca urmare a schimbării cărții de identiate a unuia dintre membrii fondatori, este aceeasi cu procedura modificării actelor de mai sus.
    Va multumesc
    Cristiana

  6. Buna ziua. Daca Organizatia non profit este din anul 1994, este inregistrata la Reg comertului, mai este necesar sa depun la Judecagtorie toate acele acte?

    1. Potrivit art. 83 alin 1 din OG 26/2000: „Asociaţiile şi fundaţiile constituite, până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe, în condiţiile Legii nr. 21/1924 pentru persoanele juridice (Asociaţii şi Fundaţii) îşi păstrează personalitatea juridică legal dobândită. Acestor asociaţii şi fundaţii li se aplica, de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe, regimul juridic prevăzut de aceasta.”

      Ceea ce inseamna ca orice modificare se realizeaza de judecatorie.

  7. Buna ziua,
    Va rog sa ma ajutati cu o informatie.
    Care este cadrul legal care reglementeaza asociatiile?
    Care sunt actele necesare pentru schimbare de sediu al unei asociatii? Acestea se depun la Judecatoria unde asociatia isi are sediul?
    Multumesc.

  8. Buna ziua ,imi puteti spune ce acte sunt necesare pentru a deschide o asociatie pentru un copil bolnav de tumoare maligna la cap pentru a putea a incasa cei 3.5% din venitul annual conform formulalului 230.Multumesc frumos.

  9. Bună ziua! Mă puteți ajuta, vă rog, cu un răspuns pentru întrebările de mai jos?
    1. În cazul retragerii unui membru din asociație (celelalte poziții, inclusiv președintele, rămân neschimbate) sunt necesare toate documentele din listă?
    2. În cazul în care nu toți membrii rămași în asociație sunt prezenți fizic în același oraș și deci nu pot semna hotararea AGA în fața aceluiași notar/ avocat, ce soluții legale pot fi găsite pentru retragerea unui membru de pe statut?
    Mulțumesc!

    1. 1. Nu, nu sunt necesare toate documentele din lista, doar cele referitoare la modificare.
      2. De ex semnatura electronica, dar cel mai simplu este sa se stabileasca o intalnire pentru semnarea actelor.

  10. Buna ziua! Imi puteti spune daca se poate face o diferentiere pe mai multe categorii a membrilor, in functie de valoarea cotizatiei, adica doar o anumita categorie sa aiba drept de vot in adunarea generala?

    1. OG 26/2000 precizeaza ca toti membrii au drept de vot in adunarea generala, orice prevedere contrara din statut poate fi anulata de catre instanta la solicitarea partii interesate.

  11. Va rog, la infiintarea unui ONG, daca sediul social este intr-un apartament, dar fara desfasurarea activitatii la adresa respectiva, este necesar acordul Asociatiei de Proprietari si al vecinilor?

  12. buna ziua. retragerea membrilor Conciliului Director (presedinte si vicepresedinti) se poate face concomitent cu aderarea unor membrii noi si numirea acestora ca presedinte si vicepresedinti?

  13. Buna ziua,
    Am o asociatie infiintata cu doar 3 membri fondatori, din pacate unul dintre acestia a decedat iar celalalt locuieste in alt oras. Sunt acum in situatia de a schimba sediul asociatiei, am nevoie sa gasesc inca un membru in asociatie ca sa fim min 3 ca la infiintare? Sau pot depune actele pentru schimbare sediu doar cu semnaturile celor 2 membri ramasi?
    Multumesc!

  14. Buna ziua,

    In cazul unei asociatii care are specificat in statut alegerea unui nou Consiliu Director anual, dar pentru care nu s-a realizat acest lucru din 2017, exista vreo repercursiune? Dorim sa aducem totul la zi, sa convocam AGA si sa alegem un nou Consiliu Director, oare vom intampina piedici la Judecatorie cand vom depune actele?

    Va multumesc.

  15. Buna ziua!
    Asociatia de parinti a unei scoli trebuie schimbata deoarece copiii vechii conduceri au crescut si au plecat in alte scoli.
    Care sunt pasii de urmat daca s-a oferit alti parinti din comitet sa le ia locul?
    Multumesc

  16. Îmi puteți spune va rog in cazul schimbării cărții de identitate in urma căsătoriei a președintelui unui ong pe lângă cererea tip de modificare și noua carte de identitate ce documente sunt necesare și care sunt etapele actualizării. Menționez ca nu s a modificat sediul sau altceva cu privire la funcționarea ong ului . Mulțumesc

  17. Buna ziua !

    Am depus actele la Judecatori pentru modificare statut si act constitutiv. Va rog sa mi spuneti daca trebuie sa depun si statutul, respectiv actul constitutiv in forma modificata ?

  18. Buna ziua! In cazul unei asociatii fara personalitate juridica, statutul trebuie atestat/autentificat de avocat/notar? Daca Asociația a fost înființată acum cativa ani și nu am avut statut, il pot face acum? In acest caz: 1. Trebuie la acelasi avocat/notar care a făcut actele de constituire sau nu conteaza?
    2. Dpdv legal se sancționează acest fapt in vreun fel (adică asociatia înființată în urma cu cativa ani și statutul eliberat/facut acum? Multumesc!

    1. Conform ultimelor modificari legislative, forma autentica la statut este necesara numai in cazul aportului în natură, constând în bunuri imobile. Nu este nevoie sa mergeti la acelasi notar/avocat. Nu exista o sanctiune expresa, remediati situatia si ar trebui sa fie ok.

    1. Actele se depun la judecatoria de care apartineti, personal, prin posta, si, in masura in care judecatoria are sistemul necesar, si online.

    1. Trebuie sa depuneti o serie de documente la judecatoria de care apartineti. Conform modificarilor care trebuie facute in statut, actele necesare va pot fi indicate in concret de catre judecatorie sau de catre un avocat, in cadrul unei consultatii specializate.

  19. Daca ma puteti ajuta cu o informatie , sunt presedinte si membru fondator al unui Ong infiintat in 2020 , doresc deschiderea unui charity shop sau magazin social( care va avea drept scop comercializarea de produse donate in vederea obtinerii de venituri pentru finalizarea proiectelor in curs si acoperirea nevoilor persoanelor fara adapost, persoane vulnerabile care nu fac parte din evidentele asociatiei) , cum pot face acest lucru?

    1. Da, sigur, puteti deschide charity shop. Statutul ONG poate avea prevederi referitoare la coduri CAEN si poate comercializa produse donate in scopul asociatiei.

  20. Am avut un contract de comodat pentru doua camere cu o asociatie care isi avea sediul in aceste camere, contract care a expirat de curand, eu nedorind reinnoirea lui. Asociatia nu a cerut la Judecatorie schimbarea sediului in alt loc. Intrebarea mea este: ce ar trebui sa fac astfel incat Asociatia sa nu mai figureze cu sediul in spatiul meu? Precizez ca reprezentantul Asociatiei refuza orice comunicare cu mine desi in camerele respective Asociatia nu mai are nici o activitate. Multumesc.

    1. Ei probabil isi vr modifica sediul avand in vedere ca a expirat contractul. Puteti notifica asociatia daca doriti sau sa faceti o adresa la judecatorie, dar se va schimba sediul fara solicitarea sau acordul lor.

      1. Respectiva asociatie nu si-a modificat sediul nici pana acum,desi au fost notificati prin executor.Ar trebui sa depun la judecatoria unde este inregistrata asociatia o actiune in constatarea faptului ca a incetat contractul de comodat? Si totusi cum scap de ei? Nu am calitatea sa cer modificarea actelor constitutive. Pot cere dizolvarea asociatiei pe motiv ca neavand dreptul de folosinta asupra spatiului, functioneaza ilegal? Multumesc.

  21. Bună ziua,
    Sunt administrator special la o societate agricolă înființată prin judecătorie, urmează sa ieșim din insolventa
    A fost infiintata in 1991 dar de atunci foarte multe persoane au făcut cerere de retragere din societate
    Cum pot actualiza lista cu asociati?
    Va mulțumesc

  22. Am onoarea!
    1.Suntem Asociatie de Părinti. In afara președintelui,ceilalți memebrii ai consiliului director sunt noi alte schimbari nu există.Ce trebuie să depun la judecătorie.?
    2.Personal, avem o mostenire cu niste chichițe.Mă puteți reprezenta sau să imi ”dați” un coleg specialist in…
    Mulțumesc mult.

  23. Buna ziua,

    Va scriu pentru a va solicita urmatoarele informatii, in legatura cu mutarea sediului social al unei Fundatii, respectiv al unei Asociatii, din Sectorul 3 (sediul vechi) in Sectorul 2 (sediul nou), Bucuresti.

    Avand in vedere necesitatea inregistrarii noului sediu social al 1. Fundatiei si 2. Asociatiei, va rog sa imi transmiteti ce documente trebuie depuse la Judecatoria Sector 3, pentru efectuarea demersurilor necesare in acest sens.

    Depunerea acestor documente se poate face si online, in format electronic, sau pe portal?

    Va multumesc anticipat pentru suport.

  24. Buna ziua. Va rog sa mă ajutați cu un răspuns: o asociație de meșteri populari, fara activitate economica, nu a depus după fiecare alegere la 4 a consiliului director documente cu privire la noii membri din conducere. Conform legii 101/2021 cum trebuie să procedăm acum? O parte din membrii de la primele consilii de administrație nici nu mai trăiesc. Va mulțumesc.

  25. Buna ziua, pentru schimbarea sediului unei filiale a unui ONG trebuie si hotararea Asociatiei mamă ? Sau este suficientă hotărârea filialei ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *